IT & COMPUTER
وبلاگی برای دوستان رشته کامپیوتر

دانشمندان قصد دارند در آینده نزدیک خودروهایی را به بازار معرفی کنند که مجهز به جعبه سیاه هستند

جعبه‎ ای که در حال حاضر با عنوان جعبه سیاه در هواپیماها استفاده می شود، قادر است اطلاعات پیش از تصادف یا سقوط هواپیما را ضبط کند و کارشناسان از طریق آن به علل سقوط و یا مشکلات فنی هواپیما پی ببرند.

 قرار است چنین جعبه هایی در خودروهای امروزی جاسازی شوند تا از این طریق کمک شایانی به تسهیل قضاوت در مورد علل تصادف در دادگاه ها، شرکت های بیمه برای اطلاع از صحت گفته های راننده زیان دیده و تولید کنندگان خودرو جهت رفع عیوب احتمالی محصولاتشان کند.

گفتنی است جعبه سیاه به هیچ وجه از کار نمی افتد و راننده نمی تواند آن را حتی برای مدتی خاموش یا قطع کند.

 




تاریخ: 6 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

ماهنامه انگلیسی زبان Channel خاورمیانه هر ساله اقدام به انتشار فهرستی از مدیران برتر شرکت‌های فناوری اطلاعات تحت عنوان ۵۰ Channel Champions می‌نماید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 6 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

شرکت پاناسونیک برای شارژ دستگاه های الکترونیکی شارژر خورشیدی بی سیم طراحی کرده است

اکثر فعالیت های روزانه ما به تلفن های همراهمان وابسته شده و چنانچه روزی تلفن همراه خود را گم کنیم و یا زمانی که در خیابان هستیم شارژ باتری آن به اتمام برسد، تمامی برنامه روزانه و گاهی هفتگی ما به هم خواهد خورد.
بر اساس گزارش فیزورگ، شرکت پاناسونیک برای رفع این نگرانی ها، راه حل خوبی ارائه کرده است. برای این منظور، این شرکت از نمونه آزمایشی یک شارژر خورشیدی بی سیم که به شکل میز طراحی شده، در نمایشگاه تک اکسپو توکیو رونمایی کرده است.
این میز قادر است تا هر دستگاه الکترونیکی را که روی آن قرار دارد را به صورت بی سیم شارژ کند. به گفته مقامات پاناسونیک، این شارژر خورشیدی تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
 




تاریخ: 5 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

شرکت سونی اعلام کرد: به خاطر حمله هکرها به شبکه پلی استیشن و وقوع زلزله در ژاپن و آسیب دیدن خطوط تولید این شرکت، انتظار دارد 3.2 میلیارد دلار در سال مالی 2011 ضرر کنند.

 شرکت سونی که سازنده ی کنسول های بازی پلی استیشن و تلویزیون های براویا (Bravia) است، اعلام کرد: در سال مالی 2011 که در ماه مارس این سال به پایان می رسد، 3.2 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

به دنبال حمله هکرها به شبکه پلی استیشن در اواسط ماه آوریل، اطلاعات شخصی و مالی میلیون ها کاربر این شبکه به سرقت رفت و مقامات سونی فعالیت این شبکه را متوقف کردند.

پس از وقوع زلزله و سونامی در ژاپن نیز خطوط تولید قطعات محصولات سونی در این کشور آسیب دید و همین امر سونی را دچار مشکل کرد.




تاریخ: 5 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

مایکروسافت اعلام کرد که سیستم عامل جدید ویندوز فون 7 به نام مانگو با 500 ویژگی جدید، به زودی عرضه می شود.

 مایکروسافت پس از اعلام خبر نسخه جدید ویندوز فون 7 اعلام کرد: شراکت خود با کمپانی های فوجیستو، ایسر و ZTE را آغاز کرده است.

از جمله ویژگی های ویندوز فون جدید می توان به برقراری ارتباط بهتر تلفن هوشمند با شبکه های اجتماعی و مرورگر اینترنتی قوی تر اشاره کرد.

مایکروسافت هم چنین اعلام کرد: به زودی 18 هزار برنامه نرم افزاری جدید عرضه می شود.




تاریخ: 4 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد از مهرماه سال جاری در رشته های پاتولوژی دندانپزشکی، جراحی فک و صورت و بیماری های عفونی دانشجو می پذیرد

جلیل میرمحمدی میبدی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد از مهرماه سال جاری در رشته های پاتولوژی دندانپزشکی، جراحی فک و صورت و بیماری های عفونی دانشجو می پذیرد.

وی درباره افزایش ظرفیت این دانشگاه تصریح کرد: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت در هر رشته اعلام شده 2 دانشجوی دستیاری به ظرفیت دانشگاه افزوده می شوند و در حال حاضر تمام امکانات آموزشی در برای تحصیل داوطلبان آماده است.

میرمحمدی میبدی عنوان کرد: همچنین با آغاز سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد رشته اپیدمیولوژی شروع به کار می کند که پنج دانشجو می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.
 




تاریخ: 4 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

به گفته شرکت تراشه ساز Broadcom، فناوری ارتباطی کوتاه بورد (NFC) از سال آتی به صورت گسترده در تلفن های همراه مورد استفاده قرار خواهند گرفت و به یکی از فناوری های محبوب برای کاربران و شرکت های مخابراتی تبدیل خواهد شد

فناوری NFC به کاربران امکان می دهد تا بین تلفن های همراه و دیگر دستگاه های الکترونیکی در فواصل کوتاه ارتباط برقرار کنند و با سرعت بسیار بالا اطلاعات مورد نظر خود را انتقال دهند.
این فناوری جدید که به تازگی مدل های تجاری و مقرون به صرفه آن تکمیل شده است، از طریق آنتن های شرکت های مخابراتی می تواند سیگنال های مورد نیاز خود را دریافت کند تا در نهایت مانند سیستم های Wi-Fi Direct، Bluetooth Low Energy ارتباط میان دو دستگاه الکترونیکی را فراهم سازد.
مایکل هورلستون مدیر سیستم های ارتباطی خانگی و تجاری در شرکت Broadcom در این خصوص توضیح داد که این فناوری ارتباطی جدید از سال آتی می تواند جایگزین فناوری های کنونی شود.
این فناوری در اصل برای سیستم های پرداخت الکترونیکی در فروشگاه ها، صدور بلیت های الکترونیکی برای مسافرت و دیگر ابزارها ساخته شده و طی چند سال گذشته در انتظار پشتیبانی بین المللی از جانب شرکت های الکترونیکی بزرگ بوده است. در حال حاضر تنها یک درصد از تلفن های همراه عرضه شده در بازار جهانی به فناوری NFC مجهز هستند، این در حالی است که طی سال آتی این رقم به 10 تا 15 درصد خواهد رسید.
اگر چه این فناوری در تلفن های همراه محبوبیت بیشتری دارد و طی سال آتی شاهد افزایش استفاده از آن در تلفن های همراه خواهیم بود، اما از NFC در دیگر دستگاه های الکترونیکی نیز استفاده خواهد شد.




تاریخ: 4 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 66
بازدید هفته : 165
بازدید ماه : 158
بازدید کل : 70327
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content